دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

۳ نكته مهم درباره سرمايه گذاري در تركيه براي اخذ شهروندي

۶ بازديد

برنامه شهروندي از طريق سرمايه گذاري در تركيه ميان افرادي كه قصد كسب تابعيت دوم را دارند، محبوبيت فراواني دارد. اين برنامه تا امروز كمك‌رسان بيش از 9000 نفر در اخذ تابعيت دوم بوده و همچنين از سراسر جهان تقاضاهاي زيادي داشته است.

سادگي اين برنامه، پردازش سريع در زماني اندك و مبلغ سرمايه‌گذاري معقول و مقرون‌ به‌‌صرفه، باعث تبديل آن به راهي جذاب براي بسياري از مردم قشرهاي مرفه شده است. مخصوصا كساني كه نزديك خاورميانه زندگي مي‌كنند. لازم به ذكر است كه بيشتر متقاضيان از اين منطقه هستند.

اين برنامه گزينه‌هاي سرمايه‌گذاري متنوعي دارد. اما ارزان‌ترين و تا حدودي محبوب‌ترين روش سرمايه‌گذاري با حداقل مقدار 250000 دلار در اموال غيرمنقول و در خاك تركيه است.

اين فرآيند بسيار ساده با خريد يك يا چند ملك با مبلغ كلي 250 هزار دلار، ارائه درخواست و اخذ تابعيت، نهايتا در شش ماه انجام مي‌شود.

اما با وجود اين سادگي، نكاتي وجود دارد كه بايد به آن‌ها دقت كنيد. اشتباهاتي كه ممكن است منجر به از دست دادن زمان و پول شما شود. حتي تا جايي كه درخواست شهروندي شما را رد كنند.

با سه نكته حياتي كه بايد پيش از هر اقدامي براي سرمايه گذاري در تركيه و دريافت شهروندي بدانيد، آشنا شويد. پس در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد.

قبل از سرمايه گذاري در تركيه براي اخذ شهروندي، به اين 3 نكته حياتي دقت كنيد

انتقال مبلغ سرمايه‌گذاري

يكي از مسائل بسيار مهمي كه بايد به آن توجه داشت، اين است كه چگونه ملكي را خريداري كنيد كه بتواند به شما در كسب شهروندي تركيه كمك كند.

در بخش‌هاي بعد در مورد انتخاب ملك صحبت خواهيم كرد. اما در حال حاضر مي‌خواهيم اشتباهي را يادآوري كنيم كه شايد به نظر ساده بيايد اما اهميت فراواني دارد.

هنگام خريد ملك براي سرمايه گذاري در تركيه و اخذ شهروندي، ضروري است كه مبلغ موردنظر، مستقيما به فروشنده ملك منتقل شود. دولت تركيه از شما مدركي مي‌خواهد كه نشان دهد پول از حسابتان مستقيما به حساب بانكي فروشنده ارسال شده است.

اگر از شخص ثالثي، براي مثال دلال كمك بگيريد و مبلغ سرمايه‌گذاري را به آن‌ها بفرستيد و سپس اين شخص ثالث مبلغ را به فروشنده پرداخت كند، تمام برنامه شما به خطر مي‌افتد.

داشتن مدركي مبني بر انتقال وجه بين شما و فروشنده يكي از الزامات اين برنامه است. انجام ندادن آن مي‌تواند به رد درخواستتان براي اخذ شهروندي با سرمايه گذاري در تركيه ختم شود.

مراقب اختلافات كوچك در قيمت باشيد

در قوانين جديد سال 2021 براي سرمايه گذاري و اقامت در تركيه، دولت يك كارشناس ارزيابي املاك را به‌صورت تصادفي و از يك مجموعه مشخص به شما اختصاص مي‌دهد. اين امر در هنگام خريد ملك اهميت زيادي دارد و بايد به آن توجه كرد.

اگر ملكي را به قيمت 250000 دلار خريداري كنيد و سپس ارزياب ملك تعيين شده براي شما سخت‌گيري كند، ممكن است آن را به قيمت 248000 دلار ارزش‌گذاري كند كه براي شرايط سرمايه‌گذاري مطلوب نيست.

پس از آن بايد ملك ديگري را با كمترين مبلغ ممكن تهيه كنيد. سپس اين شكاف قيمت پر مي‌شود و مي‌توانيد درخواست شهروندي دهيد.

قبل از سرمايه گذاري در تركيه براي اخذ شهروندي، به اين 3 نكته حياتي دقت كنيد

براي رهايي از اين دردسرها چه كاري انجام دهيم؟

ارزيابي ملكتان از طريق يك كارشناس تعيين شده توسط دولت، امري بسيار كليدي است. عدم توجه به آن مي‌تواند بسيار پرهزينه و دردسر زا باشد.

قبل از تكميل خريد، ملك خود را مورد ارزيابي قرار دهيد. پيش از هر نوع پرداخت وجهي، از اين كه ملك ارزش كافي را براي كسب شهروندي تركيه دارد، مطمئن شويد.

همچنين طبق قوانين جديد تركيه، 14 روز پس از خريد ملك فرصت داريد تا آن را استرداد كنيد. بنابراين اگر مرحله ارزيابي پيش از خريد ملك را فراموش كرده‌ايد، مي‌توانيد در هفته‌هاي اول ملك را به فروشنده بازگردانيد و پول خود را پس بگيريد.

البته اين در صورتي است كه ارزش تعيين شده، كمتر از 250000 دلار باشد و شرايط شهروندي با سرمايه گذاري در تركيه را رعايت نكند.

به ياد داشته باشيد وام مسكن خود را به‌درستي تنظيم كنيد. آيا امكان دارد شخصي يك ملك به ارزش يك ميليون دلار بخرد و ببيند سرمايه‌گذاري او واجد شرايط شهروندي نمي‌شود؟ جواب اين سوال بله خواهد بود.

اگر يك يا چند ملك را خريداري كنيد و سپس به پشتوانه آن‌ها وام مسكن دريافت كنيد، بايد كل مبلغ سرمايه‌گذاري را تنظيم كنيد. زيرا دولت تركيه ارزش وام مسكن را از مبلغ كلي سرمايه‌گذاري كسر مي‌كند.

به‌عبارت ديگر شما مي‌توانيد ده برابر ميزان مورد نياز سرمايه‌گذاري كنيد اما اگر وام گرفته باشيد، واجد شرايط نخواهيد بود.

براي مثال، اگر ملكي به ارزش 500000 دلار خريداري كنيد، اما روي آن 300000 دلار وام مسكن بگيريد، دولت تركيه مبلغ سرمايه‌گذاري را تنها 200000 دلار در نظر مي‌گيرد كه 50000 دلار كمتر از حداقل مبلغ است.

يك برنامه بي‌نقص با نكات ظريف

برنامه شهروندي با استفاده از سرمايه گذاري در تركيه روزبه‌روز محبوب‌تر مي‌شود. اين روش ساده، سريع و مقرون‌به‌صرفه است كه باعث افزايش كيفيت زندگي فرد سرمايه‌گذار و اعضاي خانواده‌اش خواهد شد.

با اين‌حال، اجراي اين برنامه بدون در نظرگرفتن ايرادات و اشتباه‌هايي كه افراد زيادي مرتكبشان مي‌شوند و ناديده‌ گرفتن نكات حساس و حياتي مي‌تواند به پول، زمان و آرامش خاطرتان لطمه وارد كند.

سخن نهايي

تركيه به علت همجواري با ايران و رفت‌وآمد ساده به يكي از گزينه‌هاي سرمايه‌گذاري در كشورمان تبديل شده است. اما همان‌طور كه گفتيم اخذ شهروندي با سرمايه گذاري در تركيه نكات مهمي دارد كه بايد دقت كنيد. مهم‌تر از همه حداقل مقدار هزينه براي اين كار 250 هزار دلار است.

اما شما مي‌توانيد براي اخذ شهروندي دومينيكا با مبلغ به‌مراتب كمتر (100 هزار دلار) اقدام كنيد. همچنين بسيار سريع و تنها 2 تا 3 ماه بعد آن را به‌دست آوريد. همچنين فراموش نكنيد قدرت پاسپورت دومينيكا اصلا قابل مقايسه با تركيه نيست.

ترکی استانبولی

7 بهترین آموزشگاه های کلاس زبان ترکی استانبولی تهران+ شهرستانها

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید یا می خواهید با خانواده و دوستان ترک زبان تان صحبت کنید، برای شروع باید عبارات ترکی را یاد بگیرید. ترکیه کشور توریستی فوق العاده ای است. پرواز به استانبول و سایر نقاط این کشور ارزان است و می تواند یک ماجراجویی عالی را برای تان به ارمغان بیاورد. در این مطلب بهترین آموزشگاه ها و موسسات برگزار کننده کلاسهای ترکی استانبولی در سراسر ایران (هم آنلاین و هم حضوری) را معرفی می کنیم. اما ابتدا 51 عبارت بسییییییار کاربردی زبان ترکی استانبولی را مرور می کنیم. حتما این 51 عبارت را یاد بگیرید تا در شروع کلاس چندین قدم از بقیه جلو باشید.

علاوه بر این، میلیون ها ترک در اروپا زندگی می کنند. حتی اگر احتمالا بتوانید با آن ها به آلمانی، انگلیسی یا به زبان دیگری صحبت کنید، لذت دیدن برق چشمان شان وقتی با آن ها به زبان ترکی صحبت می کنید، چیزی است که برای همیشه در ذهن تان باقی خواهد ماند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.